Problem z odkręceniem korka zbiorniczka płynu chłodniczego

Korek ten służy do tego, aby utrzymywać zalecane ciśnienie w układzie chłodzenia podczas pracy silnika. Jeśli odprowadzenie powietrza będzie nie możliwe w przypadku nadmiernego wzrostu ciśnienia to niestety łatwo o poważniejszą usterkę. Jest to taki „zawór bezpieczeństwa” układu chłodzenia naszej Zafiry. W przypadku Zafiry B 1.8 140KM korek ma ciśnienie otwarcia 1,2 bar.

Pamiętajcie, żeby nigdy nie odkręcać korka gdy silnik pracuje lub gdy jest gorący, możecie się poparzyć!

Zafira B i komunikat „Coolant Level check” czyli sprawdź poziom płynu chłodzącego

W moim przypadku problem był taki, że nie mogłem odkręcić korka. Tzn. korek się odkręcił do pewnego momentu a później dalej nie chciał zejść ze zbiorniczka. Korek rozwarstwił się i blokował.

Cena nowego korka od 9zł za słaby zamiennik do około 100zł za pewny oryginał.

Jakimś cudem udało mi się go zdjąć, przy okazji uszkodził się lekko gwint zbiorniczka.

nie można odkręcić korka płynu chłodzącego Zafira B


Co ciekawe korek ten pasuje także do niektórych wersji Opla Astry H, Signum, Vectry C i SAABa 9-3